Rethosta och julbord från helvetet.

Jag har råkat ut för en fruktansvärd rethosta. Är inte ett dugg dålig på något annat vis men den här hostan tar troligtvis död på mig. Jag behöver hostmedicin.

Sitter återigen på jobbet, första av fyra nätter. Plus att jag imorgonbitti ska träffa en "kundansvarig" från DIN assistans 09:00. Då är jag hemma vid tio och har varit vaken i 24 timmar. Då har jag bara tre nätter kvar innan jag är ledig en enda dag. Förträffligt, inte undra på att man inte har något liv egentligen?

Idag fick jag äran att komma in i Herr B's lägenhet för att packa. Att jag ska behöva anpassa mig efter hur hans nya flickvän är där irriterar mig lite och det sa jag till honom. Tycker att det borde ligga i hans (och hennes?) intresse att jag får ut mina saker därifrån. Jag vill också börja ett nytt liv någongång och det är svårt när alla mina saker är där och jag inte får tillåtelse att gå dit och hämta dom.
Men idag efter kl.12 fick jag gå dit. Tack så mycket! Så übersnälla Ella sköt upp sina planer för dagen och hjälpte mig både att packa, bära, köra och bära lite igen. Vet inte hur jag ska kunna tacka henne..

Var på julbord med jobbet innan jag gick hit, helt fantastiskt! Synd bara att jag inte kan äta så mycket. Men det jag fick ned smakade finfint. En applåd till Grankotten. Det blev mycket skratt (och hostningar) med kollergorna och det kändes fint och välbehövligt.

Fick ett sms av en vän idag där den skickat en länk från youtube. Den låter mig tydligen aldrig glömma att man finns .. förevigad på nätet? Svin. ( ;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0