Helt otroligt att huvudet sitter kvar efter den här dagen.

Nej, jag sov knappt något natten mot idag. Har haft ett jobbigt dygn.
Någon skrev till mig att jag är stark. Ja, jag är stark, troligtvis starkare än många jag känner. Men även starka människor bryter ihop ibland och när jag gör det är det oftast med besked. Fast det går över, det gör det alltid.
Rebecka höll med mig om detta men sa att även när jag bryter ihop så står jag upp med huvudet högt. Det är sant.

Jag intalar mig själv att jag är en bra och älskvärd människa, det är jag.
En dag kommer det att komma in en människa i mitt liv som får mig att känna allt det där som man behöver få känna. Jag vet det.

Jag går vidare i livet nu.


Från och med idag är jag ruskigt vuxen, jag har varit på banken och skrivit på alla banklån. Så nu innehar jag både lån och bostadsrätt. Välkommen till vuxenlivet Jennie, du är så välkommen! Nycklarna får jag efter helgen, eftersom att jag ändå jobbar hela helgen ( förutom lördag då Ella och jag ska ut och svänga våra lurviga!) sa jag till Fatima, som jag köper lägenheten av, att dom kan ta det lungt och inte stressa. Dom håller på att renovera deras nya lägenhet och jag har inget behov av att få tillgång till den just idag. Men ja, jag har en lägenhet nu. Var för övrigt in en snabbis till Ella's nya ställe och blir snuskigt avundsjuk, hon får det så fint!


Annars finns det en liten, liten allt starkare lysande stjärna på min himmel just nu. Mer än så säger jag inte. Men den får mig att le igen. Inte det det där leendet jag klistrar på mig för att dölja vad jag egentligen känner, utan ett äkta leende. Det känns fint.



Kommentarer
Postat av: Hannish

Och när du inte ska vara så attans vuxen så kan du ju alltid besöka barnsliga 08:an o dricka vin o leka dramaqueen. Det är jag grym på:) Stoor kraam!

2010-11-25 @ 22:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0